نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن اعلام شد

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  طرح جدید ارائه شده در خصوص افزایش وام ودیعه مسکن همچون طرح‌های قبلی گره‌ای از مشکلات مسکن را باز نخواهد کرد، گفت: با توجه به آنکه چندین سال است دچار سرکوب دستمزدها و درآمدها در اقتصاد ایران هستیم، به‌طور معمول وام‌های پرداختی متناسب با قیمت مسکن نیست و علاوه بر آنکه این وام‌ها توانایی خانه‌دار کردن مردم را ندارد، پرداخت آن نیز از عهده اشخاصی که فاقد مسکن هستندخارج است.

وی افزود:  طرح جدید با عنوان وام اشتراکی یک طرح غیرمنطقی، غیرکارشناسی  غیرقابل اجرا است و همچون سایر وام‌های تصویبی پرداخت نشده موجب ایجاد بحران در بازار مسکن خواهد شد.

او بیان کرد:  بسیاری از وام‌های موجود امکان اجرا شدن را ندارند و در صورت اجرایی بودن نیز همراه با مشکلات بسیاری هستند، ارائه اینگونه وام‌ها در دیگر کشورها منسوخ شده است، حال طرح مطرح‌شده از سوی بانک‌ها نه‌تنها گره‌گشا نیست، بلکه خود مشکل‌ساز خواهد بود.

براساس این گزارش متقاضیان و مستاجران باید برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه طرح های حمایتی مسکن مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان نسبت به بارگذاری مدارک و اطلاعات و قرارداد خود در سامانه خودنویس کنند و پس از دریافت کد رهگیری اقدام به ثبت درخواست برای دریافت ودیعه مسکن کنند.

گفتنی است میزان دریافت وام ودیعه مسکن در استان تهران 200 میلیون تومان است که متقاضیان پس از انتخاب بانک خود می توانند درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام. خواهش میکنم پیگیری بفرمایید چرا یکسری از بانک ها در سامانه ودیعه مسکن انتخاب بانک عیر فعال و فاقد بودجه هستند.
ممنوووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه فایده ای داره رفتم بانک میگه باید سه تا ضامن کسر از حقوق بیاری ضامنم کجا بود. اونم کارمند رسمی
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۰۹:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام شما رو بخدا این وام ودیعه مسکن رو اینقدر به بانک ها بگین سخت نگیره ساکن بندرعباس هستیم دوساله دارم میرم دنبال وام ودیعه بانک ها میگن فقط ضامن از همین شهر آخه این چ بهانه ی هست ما کارگریم اجاره نشینیم این شهر کسی رو نمی‌شناسیم ک بخاد ضمانتمون کنه ضامن از شهر خودمون میاریم قبول نمیکنن شما رو به خدا قسم اینو حداقل درست کنید التماس تون میکنم بدجور گرفتاریم
Iran (Islamic Republic of)
سعید کعبی شوشی
۲۳:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اجاره نشین هستم و زیر نظر کمیته امداد ولایت پرونده دارم
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیایید یک خاکی توی سر کارگران ساختمانی بیکار که باید ماهی دوروز کارگیرش بیاید بریزید دولت اسلام واز طرفی بیمه اش را قطع میکنید وازطرفی خود را طرفدار ضعیف نیدانید وخود را لشکر کامل شامل خدا میدانید وتمام سوره های قرآن را ازبر هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا درمورد خانه های شهری که دارای ساخت بالا بوده ونیاز به مرمت و بازسازی دارد ترتیبی اتخاذ تا جهت صاحبان از امتیازات وام وغیره همانند بافت فرسوده بهر ه مند شوند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ما الان یه سال دنبال وام ودیعه مسکن هستم هر وقت که به بانک مراجعه کردم گفتن هنوز بخش نامه نیامده امسال هم امروز شنبه به بانک ملی مراجعه کردم باز هم همون حرفا رو تکرار کردن
سی سال تو بانک ملی حساب دارم ولی دریغ از یک وام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی خود وقت مردم را نگیرید سودش خیلی بالاست ضامن هم اذیت میکنند
آخرین اخبار