موضع کنعانی نسبت به کشف گور‌های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه

کنعانی گفت: انتشار خبر دلخراش دفن دسته جمعی و پنهانی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است.

ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به کشف گور‌های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه گفت: انتشار خبر هولناک، فجیع و دلخراش قتل‌عام و دفن دسته جمعی و پنهانی صد‌ها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر در محیط این بیمارستان در نوار غزه، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو از مراکز  بیمارستانی و درمانی اعلام نمود؛ ارتکاب جنایت مزبور علاوه بر احراز مسئولیت رژیم اسرائیل و مسئولیت کیفری مرتکبین صهیونیستی آن، موجِد مسئولیت  بین‌المللی برای  دولت‌های حامی شناخته شده این رژیم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جنایات مکرر، سازمان یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز  نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله  با بی کیفری آمرین و مباشرین جنایت یادشده، بر عهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.

کنعانی افزود؛ جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشور‌ها و اعضای مسئولیت پذیر در جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملین و آمرین آن  استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۰:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان بعد از عملیات وعده صادق دست برتر با ماست و بهترین زمان برای دستگاه دیپلماسی کشور است تا چهره واقعی این رژیم سفاک و حامیان آنان را مبنی بر تروریست بودن آن رژیم برای جهانیان بر ملا کند . حامیان این رژیم باید به عنوان حامیان تروریست مورد پیگرد قانونی در دادگاه لاهه قرار گیرند . نمی دانم ایران منتظر چیست؟ ایران باید در این موضوع (کشتار فلسطینیان) و شهادت دیپلمات های ما بصورت تهاجمی وارد عمل شود و رفتار محافظه کارانه را کنار بگذارد .اگر ما این کار را نکنیم آنان این کار را خواهند کرد و ما را به عنوان کشور مقصر در تحولات منظقه معرفی خواهند کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
منشآ این جنایات در واقع انگلیس خبیث است که در تشکیل دولت تروریستی اسراییل مرتکب شد. آنان باید شرمنده بشریت و جهان باشند آنان حق ندارند به عنوان یک کشور اروپایی سر خود را بالا نگه دارند و برای دیگران تععین تکلیف کنند .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۰۹:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دستگاه دیپلماسی ایران فرصت طلایی بر ملا کردن بیشتر کشتار بی گناهان در نوار غزه را در سازمان ملل از دست داد . موقعیت خوبی بود که به جهان چهره پلید و کودکش صهیونیستی از زیر سایه حمله تلافی‌جویانه ایران بیرون آید و بدین وسیله بر زخم های مردم مظلوم فلسطین اشغالی کمی مرحم گذاشت شود..نباید اجازه داد رژیم جلاد و خون‌آشام صهیونیست از گوشه رینگ فرار کند .بیش از سی و هفت هزار کشتار مردم عادی در کنار گرسنه نگه داشتن بی پناهان مظلوم ، عملی وحشتناک در راستای قوانین بین الملل و حقوق بشری است . لعنت ابدی خداوند بر جنایتکاران و سفاکان صهیونیست باد الهی آمین یا رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت خدا وپیامبرانش بر دولت مردان اسراییلی این همه حجم جنایات را انجام دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ براین غده ی سرطانی
مرگ بر حامیانش