ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافت گفت: ترویج درختداری و طبیعت دوستی در بین دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

فریبرز امامبخش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافت ضمن بیان این موضوع که مسئله درختداری از درختکاری اهمیت بیشتری دارد گفت: با توجه به تفاهم نامه‌های منعقد شده در سطح استان فی مابین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش و پرورش، برنامه ریزی‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و درختداری در بین دانش آموزان انجام شده است. 

امام بخش بیان داشت: وقتی کودکان درخت می‌کارند احساس می‌کنند قدرتی دارند که می‌توانند برای بهبود جهان اطرافشان و برای ساخت آینده‌ای روشن از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی که نیازمند پیگیری و اجرا در جامعه می‌باشد آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در بین دانش آموزان است، فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت می‌باشد که موجب تقویت حفظ مسئولیت پذیری در برابر طبیعت از سنین کودکی در بین دانش اموزان می‌شود. 

به گفته وی، در این راستا دانش آموزان مدارس شهرستان بصورت دوره‌ای و تیمی با برنامه ریزی که از طرف کادر آموزشی مدارس صورت می‌گیرد از درختان کاشته شده در مدارس خود سرکشی و نگهداری می‌نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.