۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳ هزار مورد تغییرکاربری غیرمجاز در زمین‌های‌کشاورزی استان شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای‌مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع‌طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییرکاربری‌های غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی‌ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی‌کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های‌کشاورزی است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سالانه در ایام نوروز و فروردین‌ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر‌کاربری غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد.

تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳ مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار تا یک‌ میلیون هکتار اراضی‌کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.