بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون در مجموع سه هزار و ۶۱۶ دوز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شده است.

زهرا نهبندانی مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

او افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی بیان کرد: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

او با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سال‌های گذشته و سال جاری می‌توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرز‌های زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

برچسب ها: سرخک ، تزریق واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار