برگزاری آیین رونمایی از اولین سامانه ارائه خدمات درمان خیریه‌ای کشور در گرگان

آیین رونمایی از اولین سامانه ارائه خدمات درمان خیریه‌ای کشور (به بیماران سرطانی) در گرگان برگزار شد.

روشنی رییس هیئت مدیره خیریه آسا گفت: برای صرفه جویی در زمان و هزینه بیماران سرطانی که برای دریافت خدمات به مرکز استان مراجعه می‌کردند تصمیم به راه اندازی سامانه الکترونیکی ارائه خدمات درمان به این بیماران گرفتیم.

او افزود: در حال حاضر با بیش از صد مرکز درمانی و داروخانه در سطح استان قرارداد بسته ایم و بیماران مبتلا به سرطان در استان و یا بیمارانی که کد ملی استان گلستان را دارند می‌توانند با بارگزاری مدارک خود از خدمات خیریه آسا بهره مند می‌شوند.

روشنی ادامه داد: از طریق این سامانه مراوده مالی با بیماران انجام نمی‌شود و افراد مبتلا به سرطان برای درمان به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

او افزود: تا دو سال آینده این خدمات در سطح کشور گسترش پیدا می‌کند.


ولیئی معاون تشکل‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: ۲۲۰ هزار تشکل مردم نهاد در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۷۳ هزار تشکل در حوزه خیریه‌ها برای کمک به مردم فعالیت می‌کنند.

او افزود: حدود ۱۱ هزار تشکل در وزارت کشور به ثبت رسیده اند و در ۱۶ موضوع مختلف مشغول به فعالیت هستند.

ولیئی از اجرای پنج طرح در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها منزلت اجتماعی است و در این طرح از فعالان اجتماعی که اقدامات قابل تقدیر انجام میدهند تجلیل می‌شود.

او افزود: رتبه بندی و سطح بندی تشکل‌های مردم نهاد از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود و در این راستا ۸۵۰۰ تشکل به صورت خود معرف ثبت نام خود را انجام داده اند.

گلفیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۴۵۱ بیمار مبتلا به سرطان در استان شناسایی شده اند.

او افزود: آمار ابتلا به سرطان در استان گلستان ۱۷۶ مورد در جمعیت صد هزار نفری است که این عدد در دنیا ۲۰۰ و در کشور بیش از ۱۵۰ مورد است.

برچسب ها: سامانه ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار