به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت؛

غبارروبی قبور شهدا در کرمان+ تصاویر

مراسم غبارروبی قبور مطهر شهدا به همت کانون ایثار و شهادت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی شهرستان کرمان برگزار شد.

با حضور جمعی از خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان کرمان، یادواره شهدا تحت عنوان یاد یاران در محل گلزار شهدای بين المللی کرمان برگزار شد.

علی شجاعی، دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه هر ساله این برنامه در دهه کرامت به صورت سراسری و هم زمان برگزار می شود، گفت: خادمیاران شرکت کننده در این مراسم حدود هزار نفر هستند که با احتساب شهرهاي اطراف ۱ هزار و ۵۰۰ نفر در مراسم سراسری یادیاران در استان کرمان برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا حضور بهم رسانیدند.

وی درخصوص اهم برنامه ها بیان کرد: حرکت خادمیاران خواهر و برادر به صورت منسجم و با نظم خاص بر سر قبور مطهر تمامی شهدای گلزار و اهدای گل و قرائت فاتحه، حضور مسئولان شرکت کننده در مراسم به سمت قبر مطهر سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و اهدای گل و قرائت فاتحه، حضور کلیه خادمیاران و زائرین در زیر خیمه گلزار برای قرائت و استماع قرآن کریم، اجرای تئاتر دفاع مقدس، پرده خوانی، مداحی... و حضور خادمیاران به همراه در دست داشتن پرچم متبرک حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شجاعی از برنامه ویژه این مراسم سخن گفت و افزود: از نکات جالب این مراسم، حضور تعدادی از خادمیاران خواهر در بین زائرین و اهدای بسته های فرهنگی به خانم هایی که در زمینه رعایت حجاب کوتاهی کرده بودند، بود که با اصلاح حجاب آن ها به همت خادمیاران خواهر کانون بانوان و خانواده نیز این امر به گونه ای خاص مورد استقبال تعداد زیادی از حضار قرار گرفت. 

وی گفت: همچنین، برپایی موکب پذیرایی در گلزار شهدای کرمان با همکاری خادمین موکب جهاد نصر در برنامه ياد یاران، غبارروبی و برگزاری یادواره شهدا از برنامه های این مراسم بود. 

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان کرمان با بیان اینکه این برنامه در تمامی شهرستان ها به صورت مستقل برگزار شد، افزود: توزیع شربت، کیک، بسته های شکلات، بسته های نمک و نبات تبرکی حرم در بین زائران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

غبارروبی قبور شهدا در کرمان

 

غبارروبی قبور شهدا در کرمان

 

غبارروبی قبور شهدا در کرمان

غبارروبی گلزارشهدای یزدان آباد

غبارروبی قبور شهدا در کرمان+ تصاویر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار