قانون جهش تولید برای بانک‌هایی که تسهیلات ساخت را پرداخت نکنند اجرایی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جریمه در نظر گرفته شده در قانون جهش تولید مسکن از بانک‌هایی که تسهیلات ساخت را پرداخت نکنند به طور قطع اخذ می‌شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به هیچ عنوان مناسب نیست گفت: طبق بررسی هایی که انجام شده برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت همکاری لازم را ندارند و همین موضوع باعث شده که متقاضیان آورده خود را به موقع پرداخت نکنند.

وی افزود: در حال حاضر همکاری برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومان ضعیف است و این موضوع هم همواره از سوی سازندگان و انبوه سازان و حتی متقاضیانی  که خود به صورت مستقیم اقدام به ساخت می کنند اعلام می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد : باید طبق قانون جهش تولید مسکن جریمه ۲۰ درصدی بانک ها اجرایی شود تا بانک ها سهم ۲۰ درصدی خود را برای پرداخت تسهیلات ساخت انجام دهند در این صورت روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  سریعتر می شود.

او تاکید کرد: بانک ها موظف هستند که تسهیلات ساخت مسکن را در اسرع وقت پرداخت کنند تا سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزایش یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار