بازدید هیات طالبان از نمایشگاه کتاب

هیاتی از طالبان از موسسه طبع و نشر قرآن و نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

هیات پنج نفری وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان طی بازدید سه ساعته از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با مسئولان مختلف فرهنگی و انتشاراتی همچنین برگزارکنندگان نمایشگاه نیز دیدار و گفتگو کردند.

این هیات در این دیدارها اظهار داشت در ابتدای کار هستیم و نیاز به استفاده از تجربیات کشور دوست و مسلمان جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های ترجمه، نشر و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب داریم.

هیات طالبان با ناشران خارجی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز دیدار کرده است همچنین در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به دیدار محل شهادت شهید بهشتی نیز رفتند.

هیات اعزامی از افغانستان همچنین نشست صمیمانه‌ای با مرکز طبع و نشر قرآن کریم در محل مجتمع امام خمینی(ره) داشت.

«مولوی عابد» رئیس بخش نگارش قرآن کریم در وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در این دیدار خواستار همکاری ایران در اصلاح روش‌ها انتقال تجربیتان در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم شد.

پس از هماهنگی‌های انجام شده هیات افغانستان در شرکت چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه نیز حضور یافت و از محل آن بازدید کرد.

این هیات اعزامی همچنین از چاپخانه موسسه انتشاراتی اسوه (ویژه چاپ قرآن کریم) نیز دیدن کرد و پس از بازدید از کتابخانه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی به زیارت مرقد حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.

اعضای این هیات همچنین در گفتگو با خبرنگاران درباره وضعیت زبان فارسی، اقوا غیرپشتون، واردات کتاب از ایران و وضعیت چاپ و نشر همچنین اهمیت طالبان به موضوعات فرهنگی و نیز به برخی مسائل دیگر پاسخ گفتند.

دیدار از مجموعه فرهنگی کاخ گلستانی نیز در آخرین روز هیات اعزامی از کابل برنامه‌ریزی شده بود.

در این دیدار نیز درباره فلسطین، کشتار مردم بی‌گناه غزه و بی‌تفاوتی حاکمان کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفتگو صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خود طالبان نبودن که غیر نظامیان رو منفجر میکردن؟