همایش شکوه مادری در رشت + تصاویر

همایش شکوه مادری امروز همزمان با روز ملی جمعیت در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) در همایش شکوه مادری که به مناسبت روز ملی جمعیت در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه در کشور در حوزه جمعیت با بحران جدی مواجه هستیم، گفت: در حوزه جمعیت مولد با مشکلاتی مواجه هستیم ولی دولت اهتمام ویژه‌ای برای رفع این مشکل و بحران در کشور دارد.

او با اشاره به نقش زن در گرم نگه داشتن کانون خانواده افزود: نقش زن در خانواده و فرزندآوری و تربیت آنان بسیار مهم است، لذا باید فداکاری بانوان برای نسل جدید و جوانان تبیین شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه جایگاه زن در دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزشمند است، تصریح کرد: بانوان با استقرار انقلاب اسلامی و با توجه به تأکیدات امامین انقلاب همواره در امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی بسیار خوبی داشتند و نماد شکوه مادری هستند.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم با ارائه مشوق‌ها به جوانی جمعیت توجه دارد، گفت: دولت برای اجرای این قانون و حمایت از خانواده برنامه راهبردی دارد و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کرده که اختصاص مشوق‌ها و تسهیلات فرزندآوری از جمله برنامه‌ها است.

او با تأکید بر بازگو کردن اقدامات دولت سیزدهم در اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور افزود: با تلاش دولت سیزدهم، مسائل پزشکی کودکان زیر ۷ سال رایگان شده و برای خانواده‌های بیش از ۳ فرزند، اراضی منطبق با قانون قانونی جمعیت اعطا می‌شود.

همایش شکوه مادری در رشت + تصاویر

استاندار گیلان با تأکید بر مقابله با برنامه‌های استکبار در خصوص خنثی سازی نقش بانوان در جامعه و حفظ کانون گرم خانواده تصریح کرد: در طی چند سال گذشته دشمن همواره سعی در کمرنگ جلوه دادن نقش بانوان در جامعه داشته و در تلاش بوده تا کانون گرم خانواده‌ها را از بین ببرد ولی بانوان این مرز و بوم همواره پای کار بوده و با تربیت فرزندانی پاک سرشت و نیک‌فطرت، پاسخی محکم به دشمن خواهند داد.

همایش شکوه مادری در رشت + تصاویر

در پایان این مراسم از مادران دارای ۳ و ۴ فرزند تجلیل به عمل آمد.

همایش شکوه مادری در رشت + تصاویر

۳۰ اردیبهشت؛ سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز ملی جمعیت» نامگذاری شده است.

همایش شکوه مادری در رشت + تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.