پوتین: رئیسی سهم ارزنده‌ای در روابط روسیه و ایران داشت

رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به رهبر معظم انقلاب، جان‌باختن رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را در حادثه بالگرد تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری خطاب به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته ایران شد را بپذیرید.

رئیس جمهوری روسیه در این پیام تسلیت نوشت: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود.

وی افزود: او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای ارتقای مناسبات دوجانبه به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

پوتین در ادامه این پیام تسلیت نوشت: من چندین بار فرصت دیدار با سید ابراهیم رئیسی را داشتم و بهترین خاطره از این مرد بزرگ را برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. من از شما می‌خواهم که صمیمانه ابراز همدردی و حمایت خود را به خانواده و دوستان رئیس جمهور فقید و همه جانباختگان این فاجعه بزرگ اعلام کنید. برای آنها و همه مردم ایران در برابر این ضایعه سخت و جبران ناپذیر، استقامت روحی آرزو دارم.

در پی حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در روز تعطیل کاری در این کشور، ضمن دعوت از سفیر کشورمان در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را در حضور برخی مسئولان بلندپایه امنیتی و نظامی این کشور بررسی کرد. روایت سفیر ایران از جزئیات این جلسه را اینجا بخوانید. 

ساعتی بعد، وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد: با ابلاغ دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، تجهیزات و ۴۷ نفر از نیرو‌های ویژه برای مشارکت در عملیات جستجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تبریز اعزام شدند. 

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پیام تسلیتی با ابراز تأسف از شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همراهان در حادثه بالگرد نوشت: از این شخصیت‌های برجسته سیاسی همواره به عنوان میهن‌پرستان واقعی جمهوری اسلامی ایران که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند، یاد خواهیم کرد.
سفارت روسیه در تهران نیز با صدور پیام تسلیتی، پرچم خود را برای ابراز همدردی با مردم ایران به حالت نیمه افراشته درآورد. 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا با وجود صدها ماهواره قوی دقیقا میدونه کجا افتاده ولی میگه به ما چه خودشون برن پیداش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکایهای جنایتکار اصلا حق اظهار نظر ندارم اصلا به اونا ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دعا کنید آمریکا و اسرائیل دست کثیف شما در کار نباشد آن روز روز نابودی اسرائیل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا دشمن شادمان نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینم اسرائیل زد
آخرین اخبار