ارتقاء رتبه دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه از ارتقاء رتبه این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ خبر داد و گفت : براساس تازه‌­ترین ارزیابی دانشگاه‌­های آسیایی که توسط نظام رتبه‌­بندی معتبر تایمز انجام شده؛ دانشگاه رازی کرمانشاه موفق شده رتبه ۳۵۰ تا ۴۰۰ را در بین دانشگاه‌­های آسیایی کسب کند.

کیانوش چقامیرزا  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : دانشگاه رازی کرمانشاه سال ۲۰۲۲ رتبه ۴۰۰ تا ۴۵۰ را در بین دانشگاه‌های کشور‌های آسیایی کسب کرده بود.

وی بیان کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین‌المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

چقامیرزا یادآوری کرد در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌‍‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ از ایران تعداد ۷۳ دانشگاه حضور داشته‌اند که دانشگاه رازی به همراه دانشگاه‌های خوارزمی، سمنان، گیلان و مازندران با کسب رتبه ۳۵۰ تا ۴۰۰، رتبه ۱۳ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه گفت: دانشگاه رازی در سال ۲۰۲۳ در رتبه‌بندی تایمز حضور نداشته و در سال ۲۰۲۲ رتبه ۴۰۰ تا ۴۵۰ را در بین کشور‌های آسیایی کسب کرده بود.

وی افزود: روش‌شناسی رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ مانند رتبه‌بندی جهانی آن، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد معیار‌های مورد استفاده از ۱۳ به ۱۸ شاخص رسیده است با این حال مانند روش‌شناسی پیشین، شاخص‌ها در ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم‌انداز بین‌المللی و صنعت قرار دارند. روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی تایمز است با این تفاوت که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی وزن شاخص‌ها مقداری متفاوت است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار