سیاست غلط کاهش فرزندآوری دهه های گذشته باید جبران شود

استاندار لرستان با بیان اینکه سیاست غلط کاهش فرزندآوری دهه های گذشته باید جبران شودُ گفت: فرزند بیشتر نشاط و شادابی در زندگی ایجاد و باعث فعالیت و کار و کوشش بیشتر می شود.

ابوطالب شفقت در آئین اختتامیه رویداد جوانی جمعیت بیان کرد: اشتباهات و غفلت هایی که در دهه های دوم و سوم انقلاب اسلامی برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت روی داد باعث شده است که تاکنون از نظر شرایط اجتماعی دچار یک مسئله جدی باشیم.

وی با بیان اینکه نسل عامل پایداری جامعه بوده و به این مسئله باید توجه کنیم اظهار داشت: این غفلت باعث شده در آینده وابستگی و پیوند خانوادگی فرزندان ما کم باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: متاسفانه به علت اشتباهات گذشته این مهم مورد توجه قرار نگرفت و اکنون در دولت سیزدهم به این امر ولی امر مسلمین توجه و در قالب قانون دست اندرکاران اجرایی کشور درگیر اجرای این موضوع کردند.

شفقت یادآور شد: دولت و دستگاه های اجرایی در این راستا موظف به انجام اقداماتی شدند و مسولان اجرایی به ویژه وزارت بهداشت در این امر باید توجه جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اقدامات مورد نیاز در جهت حمایت زوج های نابارور باید انجام شود و اقدامات فرهنگسازی و اگاهی سازی مردم نیز باید انجام شود.

وی اظهار داشت: فرزند بیشتر نشاط و شادابی در زندگی ایجاد می کند و باعث فعالیت و کوشش بیشتر شده و افزایش کار و تلاش باعث بهبود رزق و روزی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.