نمایندگان مجلس خبرگان از آذربایجان غربی شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند

دو نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری شهادت رییس جمهور و همراهان را تسلیت گفتند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شبستان.
آیت الله رئیسی از لحاظ خصوصیات اخلاقی و عملکرد قانونی الگوی مدیران باشد

 

 آیت الله عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رییسی و هیئت همراه را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و مخصوصا آذربایجان غربی، گفت: همه ما اندوهیگن و متاثر از این حادثه تلخ و جانسوز هستیم و  کسانی که راه ایشان را ادامه خواهند داد باید وی را به عنوان الگو از لحاظ خصوصیات اخلاقی و عملکرد قانونی در نظر بگیرد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله رییسی، افزود: آیت الله رییسی به لحاظ اخلاقی مردم دار و متواضع بودند و مردم با ایشان راحت بوده و هیچ فاصله ایی را بین خود و ایشان نمی‌دیدند و از لحاظ خصوصیات اخلاقی و عملکرد قانونی باید الگوی مدیران باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یکی از خصوصیات بارز دیگر آیت الله رییسی را «سعه صبر» عنوان کرد و افزود: ایشان وقتی می‌دیدند کسی از منتقدین و مخالفین از وی انتقاد می‌کند، با بزرگواری از کنار ایشان رد می‌شدند مگر در موارد خاصی که در مورد اصل نظام باشد.

وی افزود: همچنین آیت الله رییسی بسیار پرکار و خستگی ناپذیر بودند و فعالیتشان محدود به زمان خاصی نبود و این برای مسئولین لازم است که فعالیت خود را محدود به ساعات اداری نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز صداقت، اخلاص، انجام کار به نیت خدا و خدمتگزار مردم بودن را از دیگر ویژگی‌های رفتاری آیت الله رییسی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به لقب «سید محرومان» نیز گفت: در این راستا عرض کنم که قرار بود روزی ایشان در منطقه آزاد ماکو برای بازدید حضور داشته باشند که این بازدید همزمان با دیگر مناطق آزاد از جمله کیش بود و ایشان منطقه آزاد ماکو را انتخاب کردند و با توجه به اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی و برخی مناطق آن محروم است این موضوع حمایت از محروم را نشان می‌دهد.

آیت الله رئیسی مسئولیت را صرفاً راه برای خدمت به مردم می‌دید

آیت الله محمد حسین بیاتی دیگر نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان گفت: آیت الله رییسی مسئولیت را صرفا یک راه برای خدمت به مردم می‌دید و واقعا اینگونه نبود که رنگ غرور، کبر و دوری از صف جامعه و مردم در آیت الله رئیسی باشد و عاشق مردم و خدمت بودند.

 وی با بیان اینکه این حادثه واقعا ضایعه دردناکی است، گفت: ایشان ۴۰ سال در مسئولیت‌های متعدد قضایی، سیاسی و اجرایی بودند ولی هیچ گاه مسئولیت بر وی چیره نشد و ایشان همواره سوار بر مسئولیت بودند.

وی افزود: در این راستا دیدیم که خداوند متعال نیز رحلت شهادت‌گونه ایشان را در مسیر خدمت به مردم مقرر کرد و آنچه که در باطن ایشان بوده در ظاهر نیز دیده شد.

آیت الله محمدحسین بیاتی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی خیلی راحت می‌توانستند برای افتتاح این سد نروند و شخص دیگری بجای ایشان حضور داشته باشد ولی اخلاص، صفا، مردم دوستی، شفافیت و زلال بودن، خستگی ناپذیری ایشان این اجازه را نداد.

 وی با اشاره به خاطره کوتاهی از خستگی ناپذیری سید محرومان گفت: من هفته گذشته در جلسه ایی خدمت ایشان بودم و پای شهید آیت الله رئیسی آسیب دیده بود ولی با این حال فردای آن روز دیدم که ایشان در مازنداران و در بین مردم حضور پیدا کردند و اینگونه نبودن که به بهانه‌ای از زیر خدمت شانه خالی کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با گذر زمان سنگینی فقدان ایشان را درک خواهیم کرد، افزود: همچنین اولویت ایشان خدمت به مردم و زدودن محرومیت و فقر از چهره جامعه بود و ایشان می‌گفتند، چون طعم فقر را بدلیل از دست دادن پدر چشیده اند و می‌گفتند که حتی مدتی دست فروشی کرده و زندگی کودکی سختی داشتند، طبیعتا با تمام وجود آسیب اجتماعی فقر را لمس می‌کردند و این لقب هم از دل خود مردم جوشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.