از شایعه تا واقعیت فیلم لحظه سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور

معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص بازنشر تصاویر و کلیپ‌های غیر واقعی در فضای مجازی و انتساب آن به حادثه بالگرد ریاست جمهوری هشدار داد.

از صبح امروز فیلمی در حال دست به دست شدن است که ادعا می‌شود تصویر لحظه سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور و همراهانش را نشان می‌دهد.

هرچند که از تصاویر مربوط و عدم هوای مه آلود در فیلم می‌توان حدس زد که این فیلم مربوط به این حادثه نباشد، اما در همین رابطه سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در گفتگو با خبرنگارفارس در خصوص بازنشر تصاویر و کلیپ‌های غیرواقعی در فضای مجازی و انتساب آن به حادثه بالگرد ریاست جمهوری گفت: کارشناسان پلیس فتا هرکدام از این موارد را تک تک بررسی کرده و دریافتیم که صحت ندارند، بطور مثال فیلم مذکور، هیچ ارتباط زمانی و مکانی با این قضیه ندارد چراکه این موضوع مربوط به سال ۲۰۲۲ در کشور گرجستان است که متأسفانه ۸ نفر در این سانحه جان خود را از دست دادند.

وی گفت: ما کلیپ‌های مشابه این هم داریم و متاسفانه باز با شایعه سازی مواجه شدیم که فکر می‌کنم بخش عمده‌ای به صورت مغرضانه و مواردی به صورت سهوی بوده که عمدتا از آن سوی مرز‌ها منتشر می‌شود.

پاشایی از هموطنان درخواست کرد در این ایام حساس مراقب بوده تا فریب این دسته از کلیپ‌ها را نخورند؛ همچنین در مواجهه با اخبار مادامی که از صحت و سقم اخبار مطلع نشده بازنشر نکرده و اخبار رسمی را از صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند؛ همچنین به شایعات و اخبار دروغ توجه نکرده و موارد مشکوک را با تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
چرا؟ چرا؟! اینقدر مخاطب خوش باور است آخه تو اون هوای مه آلود کی تونسته فیلمی به این وضوحی بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خیلی تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خواهشا خواهشا خیلی با صاحب نشر این کلیپ ها بشدت برخورد کنید این گونه افراد قصد شان جزء تفرقه وملتهب کردن جامعه ‌بازی کردن با روح وروان مردم چیزی بدنبال ندارد
آخرین اخبار