آغاز دوره ششم مجلس خبرگان رهبری

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد.

صبح امروز مراسم آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد.

این مراسم تحت تاثیر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که نماینده بیرجند در مجلس خبرگان بود، برگزار شد و به یاد این شهید یک دسته گل بر روی صندلی قرار داده شد.

در این مراسم آیت‌الله جنتی، محمدباقر قالیباف، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس، محمد مخبر، غلامحسین اژه‌ای، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، علی لاریجانی، محمدرضا عارف، دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، اسلامی رییس سازمان انرزی اتمی، محمود احمدی‌نژاد، غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله مدرسی یزدی، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله احمد خاتمی، سردار حسین دهقان، احمدرضا دستغیب رییس دیوان محاسبات، بهادری جهرمی سخنگوی دولت، احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمدرضا باهنر، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور، صولت مرتضوی و حجت‌الاسلام حجازی، لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی،  سرلشکر رحیم صفوی، زلفی‌گل وزیر علوم، قاصی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات، ابوترابی فرد امام جمعه تهران و آیت الله اعرافی حضور دارند.

قرار است انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان امروز برگزار شود.

صندلی خالی آیت الله رئیسی در مراسم آغاز ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری

صندلی خالی حجت الاسلام آل هاشم در افتتاحیه مجلس ششم خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری

اعضای هیئت رئیسه سنی مشخص شدند

آیت الله موحدی‌کرمانی نماینده تهران به عنوان رییس هیئت رئیسه سنی مجلس خبرگان رهبری و  آیت الله وافی به عنوان نایب رییس انتخاب شدند.

مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در این مراسم پیام رهبر انقلاب را قرائت کرد.

پس از قرائت پیام رهبر انقلاب، آیت‌الله موحدی کرمانی از آیت‌الله مدرسی یزدی خواست تا گزارش روند انتخابات را قرائت کند.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: در این لحظاتی که در مجلس بزرگ افتخار سخن‌گفتن با اعضای مجلس خبرگان و مهمانان را دارم در دو بخش عرایضی را ارائه می‌کنم. یک اساس مجلس خبرگان و روند برگزاری انتخابات و انتخاب شدن در مجلس خبرگان را عرض میکنم.

آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: در دیدگاه اسلام اساس حکومت برای خداوند است. در آیات متعدد خداوند می‌فرماید حکم تشریعی و تکوینی منحصر به ذات اقدس الهی است. آنچنان که در قانون اساسی آمده حکومت به ذات اقدس الهی و پیامبر و اولی الامر است.

او ادامه داد: شرایطی که به واسطه شهادت رئیس جمهور خدوم و متواضع و امام جمعه تبریز که عضو منتخب خبرگان هم بودند باعث شد، شرایط فرق کند و سعی میکنم کار‌ها سریعتر تمام شود.

آیت‌الله مدرسی یزدی بیان کرد: اصل ۱۰۷ می‌گوید تعیین رهبری با مجلس خبرگان است و اصل ۱۰۸  شرایط انتخاب اعضای خبرگان را گفته است. اگر مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای دارد شورای نگهبانی برای آن است، اما مصوبات مجلس خبرگان هیچ ممیز و ناظری ندارد و هر چه تصویب می‌شود به عهده آن است و این عظمت مجلس خبرگان را می‌رساند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: با اعلام زمان ثبت نام توسط وزارت کشور و ثبت نام داوطلبان شورای نگهبان وظایف خود را انجام داد. هیئت مرکزی ناظران حوزه انتخابیه را تعیین کرد و دقت کافی کرد که تبصره ۴ ماده ۸ رعایت شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در استان‌ها متفاوت بود. از نکته‌های جالب اینکه از ۸۸ عضو ۳۷ نفر جدیدالورود هستند و ۱۲۵ نفر هم در مجلس شورای اسلامی جدیدالورود هستند که این گردش مسئولان در جمهوری اسلامی ایران است.

سپس آیت‌الله موحدی کرمانی آغاز مراسم تحلیف را اعلام کرد.

آیت‌الله وافی متن سوگندنامه مراسم تحلیف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را قرائت کرد و نمایندگان پس از وی متن سوگندنامه را تکرار کردند.

مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
فقط بدونید دنیا آخرش مرگه توادارات این قدراذیت می کنند و فقط دادگاهها قاضی اصلا جواب نمی ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اینترنت خیلی ضعیفه. لطفا رسیدگی کنید
آخرین اخبار