تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مراسم تشییع در استان‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا درباره برگزاری مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه اعلام کرد: تمهیدات ترافیکی در استان‌ها اندیشیده شده است و راهور در آمادگی کامل قرار دارد.

سردار سید تیمور حسینی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه، اظهار داشت: از روز گذشته (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) با اعلام خبر شهادت رئیس جمهور، همه تمهیدات ترافیکی برنامه‌ریزی و برای مراسم پیش رو، تدابیر ترافیکی اعمال شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته در تبریز برنامه‌های ترافیکی راهور اجرا و محدودیت‌های ترافیکی مراسم بدرقه شهدا نیز اعلام شده است، افزود: برای مقاصد بعدی تشییع پیکر آیت الله رئیسی در قم، تهران، بیرجند و مشهد تدارکات و تدابیر ترافیک و تردد برای محور‌های مواصلاتی و درون شهری اندیشیده شد.

به گفته رئیس پلیس راهور، امروز سه شنبه یکم خرداد تشییع پیکر‌های مطهر رئیس جمهور و همراهانش را در استان و شهر قم در پیش داریم که اکیپ‌های راهور و پلیس راه برای مدیریت ترافیک در مسیر‌های مشخص شده مستقر و برنامه ترافیکی اعمال شده است.

سردار حسینی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه دوم خرداد، تشییع پیکر رئیس جمهور و شهدای خدمت را در شهر تهران خواهیم داشت، افزود: مسیر‌ها مشخص و محدودیت‌های ترافیکی نیز برنامه‌ریزی شده که به شرح زیر است:

از شرق تهران محدودیت حلقه اول از خیابان ولیعصر (عج)، محدودیت ترافیکی حلقه دوم از میدان فردوسی و محدودیت ترافیکی حلقه سوم از بزرگراه امام علی و دماوند آغاز می‌شود. از غرب تهران نیز محدودیت حلقه اول از خیابان آزادی تقاطع زارع آغاز می‌شود و بر این اساس پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد را به خودروهای عبور در خیابان کارگر نخواهد داد.

حلقه دوم از محدوده نواب و آزادی آغاز شده و حلقه سوم نیز مربوط به سه راه فرودگاه است.محدودیت‌های ترافیکی از شمال تهران در حلقه اول از خیابان کارگر و بلوار کشاورز و خیابان کریمخان، در حلقه دوم از خیابان فاطمی و در حلقه سوم از میدان گلها و گمنام آغاز می‌شود. از محدوده جنوب نیز محدودیت‌ها در حلقه اول از خیابان شهدای ژاندارمری و شهید نظری، در حلقه دوم از لبافی نژاد و در حلقه سوم از خیابان جمهوری شکل می‌گیرد.اجرای محدودیت‌ها از ساعت ۴:۳۰ صبح در محدوده حلقه اول اجرا خواهد شد. همچنین توقف خودروها از ساعت ۲۴ امشب در داخل محدوده حلقه اول یعنی از میدان فردوسی تا سه راه فرودگاه ممنوع است.

محسن منصوری رئیس کمیته تشییع؛ روز گذشته از برگزاری مراسم تشییع آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری آیین تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان روز چهارشنبه تعطیل است و امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته لغو شد.

وی افزود: با تشکیل ستاد برگزاری مراسم، تصمیماتی زیر اتخاذ شد؛ مراسم تشییع و تدفین حضرت آیت الله رئیسی در شب جمعه در حرم امام رضا (ع) انجام خواهد شد. پنجشنبه صبح مراسم تشییع در استان خراسان جنوبی برگزار و پس از آن پیکر‌ها به مشهد منتقل می‌شود.

رئیس کمیته تشییع افزود: مراسم تشییع شهدا صبح چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود. در ساعت پایانی شب پیکر‌ها به مصلی تهران برده شده و مراسم وداع در آنجا برگزار خواهد شد.

منصوری افزود: از ساعت ۱۶ فردا در جوار مطهر حضرت معصومه حد فاصل جماران تا حرم، مراسم تشییع و گرامیداشت پیکر شهدای خدمت برگزار می‌شود. مراسم بدرقه شهدای خدمت از ساعت ۰۹:۳۰ صبح از میدان شهدا تا مصلی برگزار خواهد شد.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
به نظرم بهتره این اندیشه ها باز گو بشه تا مردمی که کاری دارند خدایی نکرده اذیت نشن و خللی در مراسم بوجود نیاد این که بگیم اندیشیدم خیلی کار خاصی نکردید
آخرین اخبار