مصرف روزانه شکر به ۸ هزار تن رسید

دبیرانجمن تصفیه‌کنندگان شکر گفت: طبق روال همه ساله تقاضا برای خرید شکر از سوی آبمیوه فروشی‌ها و صنایع کنستانتره در ۶ ماهه نخست سال افزایش می‌یابد که براین اساس مصرف روزانه شکر به ۸ هزار تن رسیده است.

غلامحسین بهمنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای سال زراعی جدید قیمت خرید تضمینی هرکیلو چغندر عیار ۱۵ ، ۳۸۰۰ تومان و عیار ۱۶ را ۳۹۰۰ تومان اعلام کردند که همین امر منجر به ترغیب کشاورزان برای کشت شده است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر تولید شد که امسال بدلیل قیمت مناسب، پیش بینی می شود که کشت و تولید افزایش یابد.

بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر افزود: بنابر آمار سال گذشته ۶۶۰ هزارتن شکر وارد شد که با افزایش مصرف در ۶ ماهه نخست سال باید ۵۰۰ هزارتن شکر برای تنظیم بازار وارد شود.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر با بیان اینکه مشکلی در عرضه شکر نداریم، گفت: با اعلام قیمت مصوب تولید شکر افزایش می یابد.

او نیاز روزانه شکر در ۶ ماهه نخست سال را ۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه ۲۴۰ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال همزمان با پیک مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

بهمنی قیمت هرتن شکر در بنادر را ۵۶۰ یورو اعلام کرد و گفت: با واردات ۵۰۰ هزارتن شکر تا پایان شهریور مشکلی در تنظیم بازار نخواهیم داشت‌.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار