تولید جدید مرکز سیما فیلم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت

مجموعه «رخنه» با محوریت هوا‌فضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان از شبکه یک سیما در حال پخش است.

از میان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به ترتیب شبکه‌های سه، آی‌فیلم، دو، یک و نسیم دارای بیشترین تماس‌های مردمی‌بوده‌اند که این تماس‌ها، موضوعات و برنامه‌های مختلفی را شامل شده و طیف متنوعی از انتقاد، پیشنهاد و تشکر را دربرمی‌گیرد.

از میان برنامه‌های شبکه سه سیما سریال «هفت سر اژدها» و برنامه «فوتبال برتر»، شبکه آی‌فیلم پخش سریال‌های جذاب و سرگرم‌کننده و سریال‌های «پایتخت ۶» و «پژمان»، شبکه دو سیما برنامه‌های «پاورقی»، «صبحانه ایرانی» و مجموعه تلویزیونی «مشاور»، شبکه یک سیما سریال‌های «نون خ ۵»، «رخنه» و برنامه «حجاب راه رستگاری» و شبکه نسیم پخش مسابقه «کودک‌شو» و برنامه‌های «برمودا»، «خوش‌نمک» و «چهار شگفت‌انگیز» بیشترین سهم برنامه‌های تلویزیونی در پیشنهادها، درخواست‌ها و قدردانی‌های مخاطبان در تماس با سامانه ۱۶۲ را به خود اختصاص دادند.

مخاطبان در طرح درخواست‌ها و بیان دیدگاه‌های مثبت خود درباره سریال «هفت‌سر اژدها»، به نکاتی، چون پرداختن به مسائل روز جامعه، محتوای روشنگرانه پاورقی، محتوای جذاب و آموزنده «مشاور»، محتوای سرگرم‌کننده و شاد «نون خ ۵» و درخواست برای ساخت فصل جدید آن و درخواست برای تداوم پخش «کودک شو» و «برمودا» اشاره کرده‌اند.

البته مخاطبان انتقاد‌هایی نیز درباره برنامه‌های مختلف تلویزیون داشتند؛ به عنوان مثال از پخش نامنظم و تأخیر در پخش سریال هفت‌سر اژد‌ها به علت پخش مسابقات فوتبال و همچنین نمایش صحنه‌های دلخراش و خشونت‌آمیز در این سریال گلایه داشتند. یا از شبکه آی‌فیلم خواسته‌اند که سریال‌هایی با ساختار و محتوای جذاب تری را برای پخش درنظر بگیرند.

اما درباره سریال مورد توجه «رخنه» می‌توان گفت که سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوا‌فضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان از شنبه اواسط اردیبهشت از شبکه یک سیما در حال پخش است. داستان سریال که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه‌رو می‌شود. این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را در برمی‌گیرد.

داستان سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع می‌گذرد و علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به‌ویژه در صنعت هوافضا، تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر کشیده است.

در این سریال، بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی‌کار این مجموعه را ادامه دادند. دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی (نویسنده)، شهرام نجاریان (مدیرتصویربرداری)، حدیث نیکرو (مدیر برنامه‌ریزی)، شهرام متولی‌باشی (صدابردار) و هومن معصومی (طراح صحنه) هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۸:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
یه سریال خشک و خیلی سطحی بازیا خیلی مصنوعیه نمیدونم چندساله چرا سریالهامصنوعی و سطحی شدن اینجوری فقط دارن هزینه الکی میکنن سریال پشت پرده و سریال بدل ازین سریال بدتر هستن متاسفانه صداسیما در سریال سازی خیلی خیلی داره ضعیف عمل میکنه سریالهای درام و کمدی دهه ۹۰ کجا سریالهای الان کجا من سریالهای دهه ۹۰ رو از آی فیلم و تلوبیون نگاه میکنم مثل آنام سریال آرام میگیریم