علی اوسیوند:

«آرام می‌گیریم» کاری مملو از شخصیت و بازیگر است

بازیگر مجموعه تلویزیونی «آرام می‌گیریم» از ایفای نقش خود در این سریال گفت.

علی اوسیوند بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایفای نقش خود در سریال «آرام می‌گیریم» گفت: داستان این مجموعه بر محوریت اصلی خانواده حاج ابراهیم، بزرگ خاندان این قصه می‌چرخد. این پدر چند فرزند دارد که هر کدام از این آدم‌ها به نوبت داستان‌هایی را روایت می‌کنند که جزو قصه‌های اصلی این مجموعه است و هر کدام مملو از مسائل دراماتیکی است که می‌شود به آن پرداخت.
 
وی در ادامه بیان کرد: من در این قصه، نقش پسر بزرگ حاج ابراهیم را بازی می‌کنم، او درگیر مسائل خود و شغل تراشکاری‌اش است، که در موقعیت بحرانی و راکد قرار می‌گیرد و دچار افت اقتصادی می‌شود و در هزینه‌های زندگی‌اش به مشکل بر می‌خورد.
 
اوسیوند افزود: در ادامه روند این قصه می‌بینیم، این شخصیت، از طرفی در خانواده خود و دو دختری که دارد، درگیر یکسری از مسائل زندگی آنها می‌شود و بر اساس کاراکتری که خاص خود این شخص است، مقابل مشکلات دخترانش می‌ایستد و در پایان، قصه را به سمتی که باید سوق می‌دهد.  
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «دولت مخفی» با بیان اینکه ناصر یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال است، در خصوص قصه ملموس «آرام می‌گیریم» اظهار داشت: وقتی که جنس داستانها، از قصه‌های ملموس مردم و جامعه باشد، به حتم با تماشاگران به خوبی ارتباط برقرار می‌کند.
 
وی توضیح داد: هر کدام از برادران این خانواده و بقیه شخصیت‌ها هم روایت زندگی خودشان را دارند و امیدوارم که این مولفه باعث شود که تماشاگر را تا آخر بکشاند و از تاثیرگذاری برای جامعه مفید واقع شود.  
 
اوسیوند عنوان کرد: به هر حال ویژگی و خاصیت هر اثر هنری، این است که برای جامعه خودش عبرت آموز باشد. همان طور که ارسطو در شعر خود اشاره کرد؛ یک نمایش باید تا پایان، تماشاگر خودش را حفظ کند و این جزو اصول و ساختار درام است.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «زمانی برای عاشقی» در خصوص لوکیشن‌های متعدد و کاراکتر های متفاوت این مجموعه گفت: به هر حال سخت است، اما به دلیل اینکه سریال نمی‌تواند فقط محدود به چند کاراکتر نمایشی شود و تا انتها برای مخاطب کشش داشته باشد، پس «آرام می‌گیریم» کاری مملو از شخصیت و بازیگر است که هرکدام از آنها قصه مخصوص به خودشان را دارند و حالا مهم این است که این کاراکتر ها در نوشتار و نحوه ساخت چگونه به پرداخت نهایی برسانیم.
 
وی ادامه داد: مسلما هر کاری سختی‌های خودش را دارد و وقتی بخواهیم برای این همه تعریف، قصه روایت کنیم و به مخاطب منتقل کنیم، همه این ها نیاز به بحث و تحلیل فکری و بررسی شخصیت ها دارد.
 
اوسیوند بیان کرد: اصولا هر کار تولیدی فرهنگی، به عنوان یک اثر هنری، کار سختی خواهد بود، به دلیل اینکه ما دغدغه مند مسائل جامعه و انسانی هستیم و نفس و ناموس هنر هم همین است، ما عاشقانه کار می کنیم و تمام این سختی ها را به جان می خریم.
 
وی افزود: بخشی از کار در هنر و حرفه بازیگری به خاطر معاش و گذران زندگی است، و مابقی آن برای تسکین آلام درونی و مسائل بشری است. تا بتوانیم زخمی از جامعه را درمان کنیم و به کمک پالایش بهداشت روحی و روانی جامعه ای سالم از نظر فکری برویم.

اوسیوند در پایان درباره بازخورد این مجموعه در بین مخاطبان خاطرنشان کرد: من از الان نمی‌توانم قضاوت کنم، ولی امیدوارم بعد از مونتاژ و پخش به صورت مداوم تاثیرش را در جامعه بگذارد و با مخاطب همراه شود. از مهمترین ویژگی های درام ارتباط با بیننده است و اگر یک اثر این ارتباط را حفظ نکند، همه چیز را از دست داده است.
 
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار