حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نخبگان مهاجر ظرفیت‌ و تخصصشان را برای یاری هموطنانشان به کار گیرند

معاون فرهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور ایران گفت: از طرح‌هایی که ظرفیت‌ و تخصص مهاجرین را در راستای کمک به هموطنانشان به‌کار گیرد، استقبال می‌کنیم.

نخبگان مهاجر ظرفیت‌ و تخصصشان را برای یاری هموطنانشان به کار گیرند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی معاون فرهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، هدف از برگزاری همایش‌های نخبگی برای در حیطه مهاجرین را در گام نخست کمک به فرآیند نخبه پروری در میان مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ایجاد و آماده سازی یک فضای مساعد برای بازگشت این نخبگان و توسعه و سازندگی جمهوری اسلامی افغانستان همواره در دستور کار مسئولان ایران بوده است.

وی تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند همراهی نهادهای بین‌المللی و دولت جمهوری اسلامی افغانستان است تا زمینه‌ فعالیت بعد از بازگشت این نخبگان در داخل افغانستان فراهم شود.

این مقام مسئول در حوزه مهاجرین تاکید کرد: زمانی می‌توانیم امنیت و ثبات را در افغانستان شاهد باشیم که ارتش جهل در این کشور از بین برود و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با بازگشت نخبگان مهاجر به کشورشان.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی در پاسخ به این سوال که طبق آمارهای رسمی سه میلیون تبعه افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند که در میان آنان افرادی با ظرفیت‌های مالی و نخبگان علمی نیز کم نیستند، آیا قوانین جمهوری اسلامی اجازه تجمیع این ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به خود مهاجرین را می‌دهد؟ اظهارداشت: ما در مجموعه وزارت کشور همواره از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنیم که مهاجرین ظرفیت‌ و تخصصشان را راستای کمک به هموطنانشان به کار گیرند.

وی تاکید کرد: طرح‌های اینچنینی بسیار مورد توجه است که عملیاتی شدن آن نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و قانونی کشور است.

این مسئول حوزه مهاجرین به مبحث توریسم درمانی نیز اشاره کرد و گفت: ما پزشکان مجرب افغانستانی و ایرانی بسیاری داریم که بیماران افغانستانی می‌توانند جهت درمانشان با سفر به ایران روند درمانی خود را زیر نظر این پزشکان پیگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار