قفل راداری دفاع هوایی یونان برروی جت‌های ترکیه

دفاع هوایی یونان یک قفل راداری بر روی جنگنده‌های ترکیه حین انجام مأموریت، قرار داد، اقدامی که قوانین ناتو آن را اقدامی خصمانه توصیف می‌کند.

سی‌ان‌ان ترک گزارش داد که سیستم‌های دفاع هوایی یونان یک قفل راداری بر روی هواپیما‌های ترکیه‌ای که در حال انجام مأموریت شناسایی بودند، قرار دادند؛ اقدامی که قوانین ناتو آن را اقدامی خصمانه توصیف می‌کند.

بر اساس این گزارش، جت‌های اف-۱۶ ترکیه در ۲۳ آگوست (اول شهریور) در حال انجام عملیاتی در دریای اژه و مدیترانه شرقی در حریم هوایی بین‌المللی بودند که توسط یک مجتمع دفاع هوایی اس-۳۰۰ ساخت روسیه مستقر در جزیره کرت رهگیری شدند.

سی‌ان‌ان ترک اعلام کرد جنگنده ترکیه‌ای مأموریت خود را به پایان رساند و سالم به پایگاه‌های خود بازگشت. این در حالی است که چنین اقداماتی بر اساس قوانین درگیری ناتو خصمانه تلقی می‌شود.

سی‌ان‌ان ترک نوشت، با توجه به این‌که ترکیه و یونان هر دو عضو ناتو هستند، این رویداد را می‌توان ناسازگار با روح ائتلاف توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
یونان = نوکر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
الآن موقع شروع جنگ یونان با ترکیه است. روسیه هم حمایت میکند از یونان. چین با امریکا در گیر نشد و این اشتباه راهبردی چین بود. حالا یونان نوبتش رسیده ببینیم میتواند فرسایش جنگ را به سود روسیه شروع کند؟ واهمه از امریکا حماقت محض است.
آخرین اخبار