آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد

روابط عمومی اداره‌کل امور عشایر فارس اعلام کرد:در پی بارندگی‌های اخیر ۵۰ راس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد آذرخش تلف شدند.

در پی بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید در فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد کردند.

در این بازدید اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو در میان عشایر خسارت دیده توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ماه جاری به تمام خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

 عشایر فارس از چهار ایل قشقایی،خمسه،لر ممسنی و بویراحمد و طوایف مستقل تشکیل شده است.

با توجه به آخرین سرشماری ثبت شده مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است.

۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می‌کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می‌شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.