نشست تخصصی وبیناری به مناسبت روز جهانی تن ماهیان در چابهار برگزار شد

نشست تخصصی_ وبیناری به مناسبت روز جهانی تن ماهیان توسط مرکز تحقیقات شیلاتی آب‌های دور چابهار با همکاری سازمان شیلات ایران، دانشگاه سلطان‌قابوس عمان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

 در نشست اشکان اژدری، رییس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار به اهمیت روز جهانی تن‌ ماهیان اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر به این ذخایر با ارزش شد.

عباسپور نادری، مدیر کل صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در خصوص اهمیت تن‌ماهیان، نقش و جایگاه IOTC و قعطنامه‌های آن مطالبی بیان کرد و به بررسی مدیریت صید تون‌ماهیان در کشور پرداخت.

رییس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان مرکز تحقیقات شیلات میزان صید و تجارت تون‌ماهیان در ایران و جهان را بررسی کرده و بر اهمیت نقش تون ماهیان در ارزآوری برای کشور تاکید کرد.

احمدرضا هاشمی میزان صید بی‌رویه تن ماهیان (براساس وزن) در جهان را حدود ۱۰ درصد و در آب‌های جنوب کشور را بیش از این مقدار عنوان کرد.

فرهاد کی‌مرام، رییس دوره‌ای کارگروه تون‌ ماهیان ساحلیIOTC) ) به جایگاه صید تون‌ماهیان ایران در اقیانوس هند و جهان اشاره کرده و راهکارها و پیشنهادهایی جهت مدیریت بهتر این ذخایر ارائه داد.

داتا (استاد دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان) به میزان صید و روش‌های صید تون‌ماهیان در کشور عمان پرداخت و وضعیت بهره‌برداری از این ذخایر را با رویکردهای مختلف عنوان کرد.

صفی‌یاری مسئول کارگروه بهبود کیفیت، سازمان شیلات ایران از نقش و اهمیت فرآوری جهت صادرات این آبزیان با ارزش در بازار های جهانی گفت و راهکارها و پیشنهاداتی جهت افزایش ارزش‌افزوده تن‌ ماهیان در کشور ارائه کرد.

خالد نیازی صیاد و مروج روش‌های نوین صیادی سواحل مکران نیز به خواسته‌ها و انتظارات جامعه صیادی کشور جهت صید و صادرات تن‌ماهیان پرداخته و پیشنهاداتی جهت صید و فعالیت بهتر صیادان ارائه کرد.

برچسب ها: تن ماهیان ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار