هوای اصفهان سالم است

میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز ۸۳ AQI ثبت شد.

میانگین شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه بیست و نهم بهمن با ۸۳ AQI رنگ زرد و وضع سالم را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان شاخص کیفیت هوا در ایستگاه پایش میدان احمدآباد با ۸۳، استانداری ۷۰، رودکی ۹۱ و بزرگراه خرازی با ۸۸ AQI وضع سالم را نشان می‌دهد.
امروز شاخص کیفیت هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله شاهین شهر با ۱۱ AQI در وضع پاک و مبارکه با ۵۶ AQI در وضع قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی منطقه سجزی، شهر خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد و همچنین منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.