آزادسازی ۱۵۱ زندانی جرایم غیر عمد+فیلم

در آستانه عید ولایت و عید غدیر با برگزاری مراسمی ۱۵ زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان غربی از زندان آزاد شدند.

 رئیس کل دادگستری استان در مراسم آزادسازی ۱۵۱ زندانی جرایم غیر عمد گفت: نگاه به مقوله زندان در ایران با سایر سیستم‌های قضایی دنیا متفاوت است و که با استفاده از ظرفیت همکاران قضایی و خیرین نیک اندیش و نیکوکار استان در مقوله آزادسازی زندانیان، امروز ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با مساعدت‌های خیرین نیک اندیش و ستاد دیه و بر اساس تصمیمات جلسه شورای طبقه بندی زندانیان استان آزاد می‌شوند که بسیار ارزشمند است.

ناصر عتباتی با اشاره به ارزش بالای کار نیکوکاران و خیرین گفت: پاداش و ثواب این کار‌های انسان دوستانه با خداوند متعال است و قطعاً این برنامه‌های آزادسازی زندانیان در طول سال با کمک خیرین نیک اندیش و با کمک همکاران قضایی و مجموعه پرسنل زندانیان استان با تمام توان دنبال خواهد شد.

وی افزود، در کنار تکالیف قانونی از وظایف انسانی غافل نیستیم و زندانی خودش و خانواده اش تحت رصد هستند و هر جایی که نیاز باشد و امکانات لازم فراهم باشد مورد توجه و مساعدت قرار می‌گیرند.

عتباتی ادامه داد: اشتغال زندانی امری مهم است که دستگاه قضایی به جد دنبال می‌کند تا این مددجویان به جامعه بازگردند.

استفاده از ظرفیت خیرین و صلح یاران و متنفذین برای کمک به زندانیان و اخذ سازش از شکات آن‌ها تاکید بعدی عتباتی بود و از خیرین نیک اندیش و هنرمندان، ورزشکاران، مدیران و همه کسانی که برای آزادی زندانیان قدم بر می‌دارند تشکر و قدردانی نمود.

در پایان این مراسم حکم آزادی ۱۵۱ زندانی توسط عتباتی به ایشان تحویل و این مددجویان از زندان آزاد و در ایام با ارزش دهه امامت و ولایت به کانون گرم خانواده بازگشتند.

نکته جالب توجه در این مراسم این بود که یکی از بانوان زندانی جرایم غیر عمد که با مساعدت‌های دکتر عتباتی و ستاد دیه آزاد شده بود هنگام اخذ حکم آزادی میکروفون را از دست مجری برنامه گرفت و در حالیکه چشمانش پر از اشک شوق بود با ابراز تشکر حکم آزادی خود را تحویل گرفت، از صمیم قلب برای مسولین آرزوی توفیق کرد و گفت: امروز به لطف مسولان قضایی و ستاد دیه فرزندانم را در آغوش خواهم گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.