۱۲ فروردین نماد جمهوریت نظام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در جمهوری اسلامی همه ارکان نظام با رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند و همین امر نشان دهنده مردم سالاری در این نظام است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیهبا تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این نظام مقدس نماد نظام مبتنی بر رای مردم در دنیای امروز به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی  افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه ارکان نظام با رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند و همین امر نشان دهنده مردم سالاری در این  نظام است.

وی اضافه کرد: روز ۱۲ فروردین که سالروز انتخاب بزرگ ملت ایران است، جشن بزرگ ملی به شمار می‌رود و همواره ما شکرگزار نعمت بزرگ جمهوری اسلامی هستیم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ قریب به اتفاق ملت بزرگ ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند و خواسته خود را بر کرسی نشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در روز نیمه رمضان ادامه داد: با توجه به اینکه امام حسن (ع) کریم اهل بیت (ع) بودند، جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان در روز‌های منتهی به نیمه رمضان برگزار می‌شود که کاری پسندیده است.

وی اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیانی که غیر عمد و به خاطر مسایل مالی در زندان هستند، علاوه بر خشنودی خداوند سبب بازگشت شادی به خانواده زندانیان می‌شود و بر همه ما لازم است که در صورت وسع مالی، در این گلریزان‌ها شرکت کنیم.

وی به موضوع نامگذاری امسال به نام رشد تولید و مهار تورم هم اشاره کرد و افزود: همه ما باید در هر جایگاهی که داریم به تحقق شعار امسال کمک کنیم.

امام جمعه ارومیه همچنین بر لزوم رعایت حجاب به عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: حفظ حجاب واجب است و باید همه ما در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ فروردین و روز طبیعت گفت: باید از این روز با زنده شدن طبیعت برای پی بردن به قدرت الهی درس گرفت و علاوه بر شادی کردن و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به نوعی روز قیامت را نیز به یاد آوریم.

حجت الاسلام آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به رای ۹۸ و دو دهم درصدی ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ گفت: ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را با توکل بر خدا و رهبری داهیانه امام خمینی ره شکل دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.