متا در ترکیه جریمه شد

مرجع رقابت ترکیه تصمیم گرفته است که متا را به دلیل عدم ارائه اسناد کافی برای تحقیقات، روزانه ۴،۸ میلیون لیره، معادل ۱۶۰هزار دلار، جریمه کند.

به نقل از Reuters، مرجع رقابت ترکیه تصمیم گرفته است که متا، شرکت مادر فیس‌بوک را به دلیل عدم ارائه اسناد کافی برای تحقیقات، روزانه ۴،۸ میلیون لیره، معادل ۱۶۰هزار دلار، جریمه کند. هیئت رقابت ترکیه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نتیجه تحقیقات بازار تبلیغات ویدیویی آنلاین در سال ۲۰۲۲، متا را ملزم به ارائه اسناد جزئیات اقدامات در راستای توقف نقض قوانین و برقراری مجدد رویه‌های رقابتی در بازار کرده است.

این نهاد تنظیم‌گر تصریح کرد که توضیحات ارائه شده از سوی شرکت متا درباره اقداماتی که انجام داده است، کافی نبوده و به همین دلیل تصمیم به اعمال جریمه روزانه این شرکت از تاریخ ۱۲ دسامبر تا زمان ارائه راه‌حل انطباق نهایی به هیئت رقابت ترکیه گرفته است.

سخنگوی متا در واکنش به این خبر گفت: «ما با یافته‌های سازمان رقابت ترکیه مخالفیم؛ اما بدون تأخیر به همکاری سازنده با این نهاد برای حل مشکل ادامه خواهیم داد.»

سازمان رقابت ترکیه در سال ۲۰۲۲، تصمیم گرفت متا را به دلیل نقض قانون رقابت ۳۴۶،۷۲ میلیون لیره، معادل ۱۱.۶ میلیون دلار، جریمه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار