برآشفتگی صهیونیست‌ها از تصمیم دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

اعلام تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه، واکنش و انتقاد شدید مقامات رژیم اشغالگر را به همراه داشته است.

به نقل از خبرگزاری سما، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واکنش به این اتفاق اظهار کرد: تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت یک فاجعه است.

وی گفت: از کنگره آمریکا انتظار داریم که با برگزاری نشستی این تصمیم را محکوم کند.

«بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی یک «جنایت تاریخی» غیر قابل انکار است.

گانتس با چشم پوشی از شهادت ده‌ها هزار زن و کودک بی‌گناه در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مدعی شد که این حملات جنایتکارانه مطابق با قوانین بین‌المللی است.

«گدعون ساعر» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تصمیم دادگاه لاهه مدعی شد: تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه دلیلی بر ورشکستگی نهاد‌های حقوقی بین‌المللی است.

«ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه نتانیاهو هم در این باره تاکید کرد: نتانیاهو و گالانت باید دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را نادیده بگیرند و جنگ را تشدید کنند.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل هم در این باره ادعا کرد: دستور دستگیری، آخرین میخ بر تابوت این دادگاه سیاسی و یهودستیز است.

وی افزود که متحدان رژیم اسرائیل اجازه ادامه فعالیت این دادگاه را نخواهند داد.

یک منبع نزدیک به نتانیاهو نیز در واکنش به این اتفاق اظهار داشت: صدور حکم بازداشت مایه شرمساری در مقیاس جهانی خواهد بود.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرد: تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی تاثیری بر جنگ در غزه نخواهد گذاشت.

برپایه گزارش این شبکه، مقامات رژیم صهیونیستی انتظار دارند که آمریکا واکنش جدی علیه این تصمیم نشان دهد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که گروهی از وکلا نشستی را در وزارت دادگستری و خارجه این رژیم برگزار کردند تا تبعات صدور حکم احتمالی مذکور را مورد بررسی قرار دهند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی امروز اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدانش، آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گفتگو با سی ان ان، اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت را کشتار، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

ماه گذشته نتانیاهو در واکنش به بررسی جنایات رژیم اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی این اقدامات را توهین به تاریخ خطاب کرده بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا هیتلر علی الرقم جانی بودن و جنگ جهانی و کشته شدن میلیونها انسان یک کار خوب انجام داد آنهم این بود که می‌گفت این سهیونیستی ها پست ترین جانیهای روی زمین هستند جهان بعدا خواهند فهمید من چرا اینها را کشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای خداالهی که بازداشت بشه به حق همین روز خون مردم‌مظلوم فلسطین مخصوصاکودکان‌‌ بی گناه دامنشابگیره به دردی جانسوزبسیارسخت مبتلابشه هزاربارآرزوی مرگ بکنه ولی نمیره
آخرین اخبار