ضرورت انتخاب افراد اصلح و دین‌باور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در انتخابات ضروری است، افراد، اصلح، شایسته و دین‌باور برای مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته به دهم آذرماه روز مجلس و روز شهادت شهید آیت‌الله مدرس در سال ۱۳۱۶ اشاره کرد و گفت: شجاعت و درایت آیت الله مدرس الگوی به تمام معنا است، ایشان هیچ گاه در راه انقلاب پشیمان نشدند و با دلسوزی و جسارت به مبارزه با استعمار پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگو و شجاعت و جسارت وی را سرلوحه کار خود قرار دهند به انتخابات پیش‌رو اشاره و عنوان کرد: مردم باید در انتخابات افراد صالح، شایسته، دین‌باور و کارآمد را انتخاب کنند و در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشند.

 امام جمعه ارومیه گفت: مجلس، مسئله مهمی است و نمایندگان مجلس قدرت زیادی در مسئله بسیار مهم قانون گذاری و نظارت در دست دارند و این موضوع شوخی بردار نیست.

خطیب جمعه ارومیه افزود: در مسئله انتخابات دشمنان همیشه در تلاش هستند تا حضور مردم را کم‌رنگ جلوه دهند، اما مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح، نقشه دشمنان را نقشه برآب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: ۱۲ آذر ماه هم روز تصویب قانون اساسی در کشورمان است، هیچ قانون اساسی در هیچ کجای دنیا به اندازه قانون اساسی کشور ما کامل و مترقی نیست.

امام جمعه ارومیه سپس به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: هر کسی تفکر بسیجی داشته باشد بسیجی است و بسیجیان در مملکت ما وظیفه دارند تمامی خطرات و مشکلات را حفظ و با این مسائل مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه مردم و دولتمردان باید در کنار یکدیگر از تفکر بسیجی برخوردار بوده و با بصیرت افزایی و آگاهی در صحنه حاضر باشند ادامه داد: رهبر انقلاب به بسیجیان توصیه کرده اند که، تفکر بسیجی باید در میدان باشد، بسیجیان نباید در انجام کار‌های بزرگ احساس عجز و ناتوانی کنند، و کار‌های پرمحتوا انجام دهند و از دو قطبی بودن پرهیز کنند.

خطیب جمعه ارومیه با تبریک روز دانشجوافزود: روز دانشجو، روز استکبار ستیزی است روز دانشجو برای آن دسته از دانشجویانی است که با آمریکا و استکبار مبارزه می‌کنند و دانشجویان نیز باید به توصیه‌های رهبری توجه و عمل نمایند.

وی به روز‌های پایانی سال و اقداماتی که باید از امروز برای روز‌های پایانی سال اندیشیده شود اشاره و تصریح کرد: مدیران باید از امروز برای روز‌های پایانی سال و تامین نیاز‌های مردم در بازار چاره اندیشی کنند.

وی افزود: متاسفانه مدتی است که در ارومیه شاهد تشکیل صف‌های طولانی خرید گوشت مرغ هستیم که این موضوع قابل قبول نیست و مدیران مربوطه باید پیش از بروز چنین مشکلی چاره اندیشی و تدبیر می‌کردند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مدیران و مسئولان باید وظیفه خود را بدانند و کم کار نکنند و پیش از بروز مشکلی پیش‌بینی‌های لازم را از قبل داشته و برای جلوگیری از مشکلات معیشتی مردم تدبیر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.