امام جمعه:

آمریکا صحنه گردان اصلی کودک کشی در فلسطین است

امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا حملات رژیم ددمنش صهیونیستی را در نسل کشی و کودک کشی مدیریت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه با ابراز نگرانی در مورد وضعیت امروز غزه و بمباران‌های متعدد این منطقه گفت: آمریکایی به عنوان صحنه گردان اصلی، در پشت صحنه این حملات رژیم ددمنش صهیونیستی قرار دارند و نسل کشی و کودک کشی را مدیریت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: سابقه این کشور تروریستی نشان می‌دهد که در ۲۵۰ سال استقلال خود به جز حدود ۱۵ سال در تمامی سال‌ها درگیر جنگ‌افروزی و نسل کشی بوده است.

وی اضافه کرد: خود رژیم صهیونیستی نیز می‌داند که در صورت عدم حمایت آمریکا از آن‌ها پیشتر از آنچه فکر می‌کند، نابود خواهد شد. 

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۸ آبان مصادف با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) روز پرستار در تقویم کشوری است و باید مقام پرستار را ارج نهیم، ادامه داد: حضرت زینب (س) از بانوانی است که در دین اسلام جایگاه بزرگی‌دارد و الگوی بی نظیری برای زندگی بانوان است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: کادر درمان و سلامت، به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط هستند و پرستار در این حوزه جایگاه ویژه‌ای دارد چنان که درصورت عدم دخالت و نگهداری او از بیمار پس از جراحی، مسلما کار پزشک سرانجامی نخواهد داشت.

با عوامل اخذ عوارض غیرقانونی از شهروندان برخورد شود

خطیب جمعه ارومیه گفت: شورای شهر و مدیریت شهری به خاطر یک اشتباه در بحث عوارض که به آن اشتباه اقرار هم کردند، قانونی را مصوب کردند که در نیمه اول سال جاری، از مردم چند برابر عوارض بیشتر اخذ می‌کردند که با هوشیاری و ورود مسئولین اجرایی استان جلوگیری شد.باید مسئولین قضایی بررسی کنند که اگر امر اخذ عوارض اضافی از مردم، عمدی بوده است، برخورد کنند و اگر هم سهوی بوده است، طور دیگری برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم نامیدند و این خیلی مهم است.  اینکه هفت، هشت ماه جلوی ساخت و ساز گرفته شود و در نتیجه این کار مردم ضرر ببینند، اصلاً قابل قبول نیست.  آقایان حواس شان را جمع می‌کردند تا مردم متضرر نشوند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به بخشش سه نفر پیش از قصاص در ارومیه افزود: در هفته جاری سه نفر از محکومان به قصاص با بخشش اولیای دم روبرو شدند که از همین جایگاه از این خانواده‌ها تشکر ‌و قدردانی می‌کنم چراکه با تحمل و صبر آنها شاهد زندگی بهتر و فرهنگ سازی بخشش در جامعه بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.