ماجرای دستگیری مجید نوری توسط پلیس سوئد چه بود؟

مجید نوری با انتشار پستی در فضای مجازی به تشریح چرایی بازداشتش توسط پلیس سوئد و آنچه بر او گذشته، پرداخت.

 مجید نوری ساعاتی  پیش با انتشار پستی در فضای مجازی خود ماجرای دستگیری اش توسط پلیس سوئد را تشریح کرد.

مجید نوری در این پست نوشته است:

"ماجرای این چند روز چه بود؟ 
پدرم از ۱۸ آبان ۹۸ با اتهامات واهی و فریب فرقه رجوی در سوئد اسیر شد، تمام مدت در سلول انفرادی بوده است در مقاطع مختلف ارتباطات ما با ایشان قطع شده است و این ایام یکی از همان مقاطع است که بیش از ۵ ماه از آخرین تماس تلفنی ایشان با ما گذشته است. بعد از پیگیری‌های فراوان موفق به گرفتن ویزا و رزرو ۴۵ دقیقه وقت ملاقات برای پنجشنبه ۹ فروردین شدم ۴ شنبه ۸ فروردین به سمت سوئد بلیط گرفتم و پنج‌شنبه ظهر راهی بازداشتگاه شدم تا پدرم را ملاقات کنم جلوی در بهم اجازه ورود ندادند و گفتند اسم تو در لیست ملاقات‌های امروز نیست.

ناراحت شدم و برای اطلاع‌رسانی به خانواده شروع به ضبط ویدئو کردم که بعد حدود چند ثانیه چندین پلیس دوره‌ام کردند و بعد از دو ساعت تفتیش در خیابان و انتظار، بازداشت شدم. توسط پلیس وارد بازداشتگاه شدم و بعد از تفتیش کامل بدنی و تعویض کامل لباس‌ها من را وارد سلول انفرادی کردند. 

* سلولی ۲ در ۳ با یک تشک در کف زمین و ۲ پتو 
شروع کردم به درخواست تماس و اطلاع‌رسانی به خانواده و سفارت، چون در برگه‌ای که در بدو ورود به من در بازداشتگاه دادند قید شده بود که می‌توانی به خانواده و سفارت متبوع خود اطلاع‌رسانی کنی.

روال این است که حقوق را به تو یادآوری می‌کنند، می‌گویند حقوق زیادی داری مثلا درخواست مترجم ولی وقتی می‌گویی مترجم می‌خواهم، می‌گویند مترجم نیست و تعطیل است و باید چندروز منتظر شوی تا بیاید خودت عملاً پشیمان می‌شوی!

منصفانه نیست اگر از کیفیت غذای خوب آنجا نگویم که البته، چون گوشت آن ذبح غیرحلال بود نخوردم ولی ظاهر خوبی داشت؛ اما بدترین نکته انفرادی این است زمان بسیار کند می‌گذرد.

هیچ ساعتی برای دانستن زمان در سلول نیست فقط از طریق پنجره که حفاظ‌های مشبک دارد و از نور خورشید طلوع و غروب آفتاب را متوجه می‌شوی، بار‌ها درخواست کتاب و قرآن و جهت قبله... کردم که جوابی در پی نداشت.

*یکشنبه شد و موعد دادگاه 
یکشنبه ساعت ۱۴ دادگاه شروع شد، در کمال تعجب دادستان درخواست زندان کرد. وکیل مدافع تسخیری من از او مدارک خواست و گفت مدارک شما ناچیز است.

به او گفت با جستجویی ساده در نت که دقیقا همین نقطه بار‌ها توسط افراد مختلف تصویر برداری‌های دقیق شده است و در صفحات مجازی مثل اینستا موجود هست افراد آن هم مشخص هستند؛ ولی با هیچ‌کدام برخورد نشده است. جواب دادستان سکوت بود.
بعد از یک دادگاه عجیب و غریب بلاخره قاضی حکم آزادی من را داد ولی با کمال تعجب به علتی مانند ضعف تکنیکال پلیس در پاک کردن فیلم‌های گرفته شده که مجموعا ۶۰ ثانیه نمی‌شد.

حالا قطعا برای همه سوال است سوئد چرا این کار‌ها رو می‌کند. تحلیلی است که سوئد تحت حاکمیت معنوی و نیروی نیابتی رژیم ص است طبیعی است در جنگ با ما از همه ابزار خود استفاده میکنند، چون انشا الله آخر خط هستند شک نکنیم محکم پایمردی کنیم به فضل خدا به نصرت و پیروزی نزدیکیم اگر کم نیاوریم. "

 مجید نوری پنج شنبه دهم فروردین ماه که برای ملاقات با پدر خود به کشور سوئد سفر کرده بود، توسط پلیس این کشور دستگیر شد و پس از دو روز پیگیری‌های وزیر امور خارجه و معاونت بین‌الملل قوه قضاییه، مجید نوری از زندان آزاد و تحویل کنسول‌گری ایران شد.

حمید نوری پدر او نیز ۱۸ آبان ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. محاکمه حمید نوری به اتهام زندانبانی اعضای منافقین، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و بررسی پرونده ۹۲ جلسه به طول انجامید. سرانجام ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ آخرین جلسه دادگاه بدوی سوئد برگزار شد و ۲۳ تیرماه همان سال نیز رأی حبس ابد صادر کرد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
بالاخره ملاقاتی صورت گرفت یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
به نمایش گذاشتن حقوق بشر و ازادی دورغین
زندانی های سیاسی ایران حتی با خارج ایران در تماس ایند
و همشون چاق و چله از زندان بیرون میایند
با وجود دورغ هایی که دست و پا شکسته یا ناراحتی کلیه
و بعد هم دورغ شون ثابت میشه .سکوت میکنند
واقعا که
آخرین اخبار